언론홍보

알림마당

‘문경’을 간직하도록 길잡이가 되겠습니다.

언론홍보

비대면 콘텐츠 도입한 ‘문경사과축제’ , 성공적으로 마무리[BreakNews]

  • 관리자
  • 2021-11-04 오후 3:14:59
  • 45
  • 메일
 
 

10월 16일부터 31일까지 16일간 열렸던 2021 문경사과축제가 성황리에 마쳤다.

▲ '2021 문경사과축제' 오징어게임 패러디 (C) 문경시

올해 축제기간 동안에는 12만여명이 문경사과축제 홈페이지에 접속해 95톤, 9억4천만원어치의 사과를 구매했다.

 

축제가 온라인으로 전환되어 기존의 대면축제처럼 판매가 원활하지는 않을 것으로 예상했으나, 문경사과의 인기 덕분인지 축제기간 동안 사과판매는 순조롭게 이어졌다.

 

축제 관계자는 다채로운 온라인 참여 프로그램과 유투브, SNS 등의 다각적인 홍보가 축제의 흥행에 보탬이 된 것으로 보고 있다.

 

우선 힙합 뮤지션 에이머와 유투버 돌잼이 제작하여 유투브에 업로드한‘사과해’뮤직비디오는 참신함과 재미로 조회수가 67만회에 이를 정도로 인기를 끌었다.

 

또한 줌(ZOOM)을 활용해 골든벨을 울린 사람에게 골드바를 증정하는 비대면 퀴즈쇼 <문경사과 골든벨>도 2회에 걸쳐 성공적으로 진행했다.

 

그밖에 와플메이커, 문경사과, 커피쿠폰 등의 경품이 있는 룰렛돌리기·출석체크·그림연상퀴즈·틀린그림찾기·사과조각 솜씨자랑 등의 이벤트 등으로 온라인 축제의 참여도를 높였다.

 

더불어 축제기간 중 문경시 농업기술센터에서는 최근 인기를 끌고있는 드라마‘오징어 게임’을 패러디하여‘백설공주가 사랑한 문경명품사과게임’영상을 제작하여 유투브에 업로드하기도 하는 등 기존의 축제와 차별화된 다양한 컨텐츠를 선보였다.

 

<아래는 구글번역기로 번역한 기사 전문이다.>

<The following is the full text of the article translated by Google Translate.>

 

‘Mungyeong Apple Festival’, which introduced non-face-to-face content, successfully concluded

The 2021 Mungyeong Apple Festival, which was held for 16 days from October 16 to 31, ended with great success.

 

During this year's festival, about 120,000 people visited the Mungyeong Apple Festival website and purchased 95 tons of apples worth 940 million won.

 

Although it was expected that sales would not be as smooth as in the existing face-to-face festivals as the festival was switched to on line, apple sales continued smoothly during the festival, probably thanks to the popularity of Mungyeong Apples.

 

The festival officials believe that various on line participation programs and various public relations such as YouTube and SNS contributed to the success of the festival.

 

First of all, the ‘Apologize’ music video, produced by hip-hop musician Amer and YouTuber Doljam and uploaded to YouTube, was so popular that it had 670,000 views for its novelty and fun.

 

In addition, the non-face-to-face quiz show <Mungyeong Apple and Golden Bell>, which presents a gold bar to the person who rang the golden bell using ZOOM, was also successfully conducted twice.

 

In addition, participation in the on line festival was increased by events such as roulette spinning with prizes such as waffle maker, Mungyeong apple, and coffee coupons, attendance check, picture association quiz, find the wrong picture, and apple sculpting skill show.

 

In addition, during the festival period, the Mungyeong City Agricultural Technology Center parodies the recently popular drama 'Squid Game' and makes a video of 'Snow White's Loved Mungyeong Masterpiece Apple Game' and uploads it to YouTube. was able to complete successfully.

 


원본 기사 보기:브레이크뉴스 대구경북
 
 

 

푸터 네비게이션

저작권표시, 주소 및 연락처

TOP