언론홍보

알림마당

‘문경’을 간직하도록 길잡이가 되겠습니다.

언론홍보

2021 문경사과축제, 온라인으로 순조롭게 진행 중[브레이크뉴스]

  • 관리자
  • 2021-10-31 오전 11:59:31
  • 44
  • 메일

문경시는 코로나19로 인해 온라인으로 개최 중인 2021 문경사과축제가 순조롭게 진행 중이라고 25일 밝혔다.

 

▲ 문경사과축제가 온라인으로 순조롭게 진행 중이다. (2020년 사과축제 현장) (C) 문경시

 

문경시에 따르면 이달 16일부터 시작된 사과축제는 24일까지 7만 여명이 문경사과축제 홈페이지를 방문하여 46톤의 사과를 구매했으며, 판매금액은 5억5백만 원에 이른다.

 

축제에 온라인으로 참여한 농가들은“예년 직접 부스를 차려서 판매할 때 보다는 판매량이 다소 적지만, 대면 판매보다 시간적으로 여유가 생겨 더 맛있는 사과를 골라서 보내드릴 수 있게 되었다.”며, 코로나19 시대에 온라인 축제를 긍정적으로 판단하고 있다.

 

문경시는 올해 1등에게 30만원 상당의 골드바를 증정하는 문경사과 골든벨도 2회에 걸쳐 진행했다.

 

또한 문경사과와 커피쿠폰, 치킨 기프티콘 등을 증정하는 출석체크, 룰렛돌리기, 틀린그림 찾기, 그림연상 퀴즈 등의 홈페이지 참여 이벤트도 진행 중이다.

 

홈페이지를 통한 참여 이벤트는 현재까지 1만여 명이 참여했고, 유튜브를 통해 공개한‘사과해’뮤직비디오는 조회수가 38만회에 이르는 등 인기를 끌고 있다.

 

이외에도 문경사과를 알리기 위하여 TV를 비롯하여 대도시 전광판, 신문, SNS 등 활용 가능한 모든 매체를 이용하여 홍보하고 있어 문경사과의 우수성이 전국으로 알려지고 있다.

 

이정각 문경사과축제추진위원장은“한 번 맛보면 문경사과의 맛에 빠질 수 밖에 없다.”며 남은 축제기간 동안 많은 관심과 참여를 부탁드린다고 말했다.

 

한편 문경사과축제는 오는 31일까지 온라인으로 진행된다.

 

<아래는 구글번역기로 번역한 기사 전문이다.>

 

<The following is the full text of the article translated by Google Translate.>

 

 

 

2021 Mungyeong Apple Festival goes smoothly on line

 

Mungyeong City announced on the 25th that the 2021 Mungyeong Apple Festival, which is being held on line, is proceeding smoothly due to COVID-19.

 

 

According to Mungyeong City, the Apple Festival, which started on the 16th of this month, had over 70,000 visitors to the Mungyeong Apple Festival website and purchased 46 tons of apples by the 24th, and the sales amount reached 505 million won.

 

 

Farmers who participated in the festival on line said, “The sales volume is somewhat lower than when selling in person in the past year, but since we have more time than face-to-face sales, we can choose and send more delicious apples.” is considered positively.

 

 

The city of Mungyeong also held the Mungyeong Apple and Golden Bell twice this year, giving the first place a gold bar worth 300,000 won.

 

 

In addition, website participation events such as attendance check, roulette spinning, finding the wrong picture, and picture association quiz are in progress.

 

 

More than 10,000 people have participated in the event through the website so far, and the music video for ‘Apologize’, which was released through YouTube, is gaining popularity, with 380,000 views.

 

 

In addition, the excellence of the Mungyeong apple is known nationwide by promoting it using all available media such as TV, big city billboards, newspapers, and social media to publicize the Mungyeong apple.

 

 

Lee Jeong-gak, chairman of the Mungyeong Apple Festival Promotion Committee, said, "Once you taste it, you can't help but fall in love with the taste of Mungyeong apples."

 

 

 

 

Meanwhile, the Mungyeong Apple Festival will be held on line until the 31st.

푸터 네비게이션

저작권표시, 주소 및 연락처

TOP